Ficove marketingové vojny
Pondelok, 22. 6. 2009
Máte vojnu, odkázal premiér slovenským bankám. Už ani nepočítam, koľký krát za posledné tri roky predseda vlády vytasil šabľu, hrdinsky ňou zamával a vyrazil do útoku. Akurát, že tá šablička aj koník sú drevené a Ficovi v skutočnosti ani o žiadny boj nejde. Ide mu o vytváranie ilúzie o tom, ako bojuje za ľudí, za ľudí, ktorí kúria, svietia, nakupujú, sporia si na dôchodok a najnovšie aj za tých, ktorí sa ženia a vydávajú. A treba povedať, že túto fintu Fico zvláda dokonale, dokonca lepšie ako Mečiar za svojich najlepších čias. Pomáhajú mu v tom aj médiá, ktoré opakovane na fintu naskakujú a tento kabaret svojim divákom, poslucháčom a čitateľom sprostredkúvajú ako vážny žáner.
Ak by chcel premiér naozaj bojovať, bolo by za čo aj proti čomu. Napríklad proti korupcii, klientelizmu a rozkrádaniu, ktoré za Ficovej vlády dosahujú doslova makroekonomické rozmery, a spolu s dôsledkami krízy a nečinnosťou vlády sa podpisujú pod hroziaci rozvrat verejných financií. Namiesto boja proti korupcii Fico bojuje za garážový emisný tender, pri ktorom Slovensko prišlo o miliardy korún. Vyčíslili sme, že len v prípade 33 najväčších káuz v priebehu posledných troch rokov prišlo Slovensko plytvaním a rozkrádaním o prostriedky vo výške 80 mld. Sk (2,65 mld. eur). Ide pritom o peniaze nenávratne stratené, pretože už sú preč, alebo boli podpísané zmluvy. Za tieto peniaze by sa dalo postaviť 320 km diaľnic alebo zdvojnásobiť na rok platy všetkým učiteľom na základných a stredných školách a všetkým sestričkám. Zoznam všetkých známych káuz aj s vyčíslením sumy, ktorú nás to všetkých stojí, zverejníme ešte tento týždeň na špeciálnej internetovej stránke, ktorú sme v SDKÚ-DS s týmto účelom pripravili.
A, samozrejme, oblastí, kde by sa boj premiéra očakával a bol by naozaj v prospech ľudí, je neúrekom. Napríklad boj za lepšie a kvalitnejšie školstvo a vedu, vyššiu vymožiteľnosť práva, efektívnejšiu verejnú správu, lepšie podnikateľské prostredie, zdravé verejné financie. Toto všetko sú oblasti, ktorých zlepšovanie je nevyhnutným predpokladom budúcej konkurencieschopnosti slovenskej ekonomiky, a teda aj predpokladom toho, či bude na Slovensku v budúcnosti rásť životná úroveň a zamestnanosť alebo nie. Vo všetkých týchto oblastiach však vďaka politike vlády, na čele ktorej Fico stojí, strácame. Kedysi sa Róbert Fico vyjadril, že obdivuje Fedora Flašíka, lebo je to mág, ktorý dokáže marketingom z vody urobiť kokakolu. Obávam sa, že Fico sa mu svojím výkonom vyrovnáva, akurát že neurobí z vody kokakolu, ale z tigra ovcu.